Definiëren Creativiteit op maat van je gebruikers


Ideeën verzamelen

Hoe kunnen we nu concreet de online ervaring voor je gebruiks verbeteren? Naast onze eigen rijke ervaring onderzoeken we ‘best practices’. De eerste ideeën kunnen simpele schetsen met pen & papier zijn maar deze zijn daarom niet minder waardevol. 

Indien noodzakelijk organiseert Korazon ook workshops waarin je met collega’s en/of klanten brainstormt over de toekomst. Hierin gebruiken we bewezen Design Thinking technieken waarin we eerst zoveel mogelijk ideëen verzamelen om die in een latere fase te verfijnen. Een ideale manier om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen en beslissingen te nemen die door iedereen worden gedragen.

 

Wireframes

Op basis van de informatie kunnen er nu wireframes aangemaakt worden. Dit is in feite een 'kladversie' van de website waar het gaat over inhoud - dus zonder mooie kleuren of andere vormgeving. Bij de wireframes bekijken waar we blokken, knoppen, beelden en andere teksten zullen verschijnen. Het is een overzicht van alle functionaliteiten waaruit je website of applicatie uiteindelijk zal bestaan.

 

Informatie architectuur

Als we in staat zijn om ons een beeld te vormen van de inhoud van de website of applicatie kunnen we ook beginnen nadenken over de informatie architectuur. Een goede organisatie van alle pagina's is noodzakelijk om vlot alle informatie terug te kunnen vinden en dus essentieel voor een goede gebruikservaring. 

 

Prototype & testen

Alle input wordt verwerkt in een interactief prototype dat je als klant en/of gebruiker meteen een duidelijk beeld geeft van je toekomstige applicatie. Transparantie vinden we belangrijk, dus prototypes & wireframes zijn ten alle tijde online beschikbaar zodat je deze ook verder intern kan bespreken. Het prototype kan ook getest worden door gebruikers. Op deze manier kunnen we snel feedback verzamelen zonder al in de ontwikkelingsfase te zitten. Hoe vroeger we feedback kunnen verzamelen, hoe eenvoudiger het is om aanpassingen te doen. En dus een hoop kosten te besparen.

Is jouw website, klantenportaal of webapplicatie gebruiksvriendelijk?

Neem contact en we zoeken het samen uit. Na het intake gesprek:

  • begrijp je het belang van empathie met de gebruiker
  • zie je duidelijke verbeterpunten
  • heb je inzicht in 25 jaar ervaring en expertise van Korazon

Philip Vanassche

advies & verkoop