Vande Moortel een marketing gedreven website B2B en B2C

In een notendop

Project

De website is het centrale punt in de marketing gericht naar verschillende doelgroepen B2B en B2C en is geïntegreerd met marketing automation.

 

Vande Moortel

Steenbakkerij Vande Moortel uit Oudenaarde is een fabrikant van gevelstenen, keiklinkers en steenstrips, die steeds beantwoorden aan de allerhoogste kwaliteitsnormen. Vande Moortel is actief in Europa en daarbuiten.

 

Succesfactoren

  • marketing gericht naar verschillende doelgroepen B2B en B2C
  • automatische opvolging van contacten en leads
  • integratie met CRM Clickdimensions
  • online productconfigurator

 

Oordeel zelf en bezoek de website op www.vandemoortel.be.

Product informatie management is de basis voor een doeltreffende marketing

Alle productinformatie, ook deze niet voor de website, wordt beheerd in een op maat gemaakt product informatie management systeem (PIM). Technische en andere fiches worden automatisch opgemaakt. Voortaan heeft iedereen steeds correcte en up-to-date productinformatie. Zowel de klant, de eigen medewerkers als de agenten en distributeurs

Marketing automation leidt tot een beter resultaat met minder inspanningen

De integratie van de website met Clickdimensions zorgt ervoor dat elk contact wordt geregistreerd en opgevolgd met de passen de acties. De geïntegreerde marketing automation maakt het voor Vande Moortel mogelijk om hun business naar andere landen uit te breiden zonder extra belasting van het marketing team.

"De website werkt. Zowel de professionele klant als de consument kunnen er hun ding doen."

Aandacht voor de consument verhoogt de omzet

De klanten van Vande Moortel zijn de professionele bouwbedrijven of distributeurs. Maar uiteindelijk komen hun bakstenen of kleiklinkers bij de consument terecht. Deze wordt op de website bediend met een uitgebreide productcatalogus. Deze is gelinkt aan een fotobibliotheek die de eindgebruiker te inspireren. De referentielijst met locaties gidst de consument langs gebouwen met de baksteen van zijn voorkeur.

Een productconfigurator zorgt voor een betere service en ontlasting van de binnendienst

Architecten zijn geen rechtstreekse klanten van Vande Moortel. Ze spelen wel een belangrijke rol in de omzet. Ze beïnvloeden de keuze van de consument en kiezen zelf welke baksteen of kleiklinker wordt voorgesteld voor projecten. Met de productconfigurator maken de architecten zelf een configuratie van bakstenen en kleiklinkers naar hun keuze. De gemaakte configuratie is beschikbaar in een afbeelding speciaal opgemaakt voor het renderen van 3D beelden. De productconfigurator is een waardevolle service voor de architect. Het bespaart de binnendienst het tijdrovende werk om manueel configuraties te maken.

Terug naar overzicht

Hoe begin je aan een website die werkt?

Neem contact en we zoeken het samen uit. Na het intake gesprek:

  • heb je zicht op een plan van aanpak
  • weet je dat een website productief kan zijn 
  • zie je de waarde van 25 jaar ervaring en expertise van Korazon

Philip Vanassche

advies & verkoop