Neuromarketing is hot. Er wordt heel veel over geschreven en gesproken. Om het bos nog door de bomen te zien organiseerdeKorazon een infosessie over neuromarketing. Op basis van technieken uit de neuromarketing en inzichten uit de sociale psychologie werd uitgelegd hoe mensen in beweging worden gezet. Met de aangereikte handvaten kunt u er zelf voor zorgen dat uw digitale communicatie iets opbrengt. Geen hocus pocus, maar psychologie en focus. Deze blog bevat 10 concrete tips en een korte samenvatting van de inzichten gebracht door Reinout Van Zandycke, expert in de overtuigingspsychologie.
Marketing dient om mensen in beweging te brengen en te overtuigen. Bij neuromarketing wordt dit wetenschappelijk onderbouwd. Enerzijds baseert men zich op de werking van het menselijk brein, anderzijds wordt beroep gedaan uit bevindingen uit de sociale psychologie. Basisinzicht is dat mensen bij het nemen van beslissingen weinig rationeel zijn, maar terugvallen op hun instincten. We doen dit al honderdduizenden jaren zo, en vandaag is dat niet anders. Onbewust laten we ons leiden door zaken zoals sociaal bewijs, similariteit, autoriteit, schaarste en wederkerigheid.
Een aantal concrete tips die onmiddellijk toepasbaar zijn op een website:
Philip Vanassche.