Het gezegde "een beeld zegt meer dan duizend woorden" is vandaag meer dan ooit van toepassing. Vooral de bewegende beelden zijn alom aanwezig: sociale media, beursstands, campagnes, displays in bedrijven en winkels. Onderzoek bevestigt dat de Facebook-gebruiker 70% van zijn tijd kijkt naar video, film, animatie, kortom bewegende beelden. Men voorspelt dat dit op korte termijn 80% wordt. Hoog tijd voor elke ondernemer om beeldmarketing bewust te integreren in de totale marketing aanpak.
Korazon organiseerde in samenwerking met Dtonic een infosessie over beeldmarketing. De presentatie werd verzorgd door Johan Van Parys.
Het eerste deel van de presentatie handelde over onze hersenen en neuroplasticiteit. Die zorgt ervoor dat we doorheen de overvloed aan prikkels toch nog blijven functioneren door onder andere bepaalde zaken weg te filteren. Aan de hand van concrete cijfers werd duidelijk gemaakt hoeveel we op vandaag met beeld en video bezig zijn. En de voorspellingen zijn dat dit alleen maar zal stijgen.
Vervolgens deed Johan uit de doeken hoe je concreet aan de slag gaat met beeldmarketing. Een cyclus om het proces te beheersen en sturen werd uit de doeken gedaan.
Het laatste stuk van de presentatie was gewijd aan het maken van goede beelden, zowel stilstaand als bewegend.
Een greep uit de vele tips en tricks:
De volledige presentatie vind je hier: 'Beeldmarketing' door Johan Van Parys.
Philip Vanassche.